Wednesday, October 21, 2009

Iman dan Jiwa Al Quran

Sebelum memulakan sesuatu pekerjaan hendaklah membaca dari mana-mana potongan ayat atau surah-surah pendek atau keseluruhan nya dari  Al Quran. Ayat yang dibaca itulah yang akan menjadi saksi diPadang Mahsyar kelak. supaya lidah terus bercakap diPadang mahsyar dikala orang lain dikunci lidah dari bercakap.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

"Jika demikian, adakah sama mereka itu dengan orang-orang yang keadaannya sentiasa berdasarkan bukti yang terdapat dari Tuhannya, dan diikuti oleh kitab Suci Al Quran memberikan kenyataan sebagai saksi dari pihak Tuhan -Meneguhkan bukti yang tersebut dan sebelum itu, kenyataan yang serupa diberi oleh Kitab Nabi Musa yang menjadi ikutan dan Rahmat.

Orang-orang yang berkeadaan demikian, mengakui menerima Al Quran dan sesiapa ingkar akan Al Quran itu adalah  terdiri dari kumpulan-kumpulan kaum kafir, maka nerakalah dijanjikan menjadi tempatnya. Oleh itu janganlah engkau menaruh perasaan ragu-ragu terhadap Al quran, kerana sesungguhnya Al quran itu adalah perkara yang benar dari Tuhanmu, tetapi kebanyakkan manusia tidak percaya kepadanya." (11:17)

By Perihatin

No comments:

CROWN D'RAJA PERTUBUHAN MQTK QuranSunnahIslam..

........free counters ..............................................................................“and I have come to you with a SIGN FROM YOUR LORD, so fear Allah and OBEY ME! Truly Allah is my Lord and your Lord. Therefore submit to HIM! This is A STRAIGHT PATH" (maryam 19:36)