Friday, March 25, 2011

HARRY PORTER SCHOOL IN MALAYSIA

Tamlikho Raqim March 25 at 2:07am 
HARRY PORTER SCHOOL IN MALAYSIA

Kita ada perbincangan dgn datuk Affandy Norwawai (Bekas menteri Pertanian & mantan EPU JPM) iaitu kita propose satu cadangan pembinaan sekolah berasrama swasta yang berkonsepkan utk melahirkan satu medium 'Modal Insan' yang cemerlang dlm sains & teknologi berasaskan kepada pemahaman istilah 'SAMIYYAT' yang bersumberkan dari KITAB SUCI.
.
Bidang yg dicadangkan adalah:

1. TEKNOLOGI ANGKASA & ILMU FALAK
2. SAINS KETENTERAAN & PERTAHANAN NEGARA
3. REKACIPTA KREATIF & INOVASI
4. BIDANG PERUBATAN BIO-TEKNOLOGI TINGGI
5. R & D DALAM PENCIPTAAN SENJATA NUKLEAR & MIKROATOMIC BOMB YANG DIILHAMKAN DARI TIUPAN SANGKAKALA/PETIR (Fizik Analisis)
6. TEKNOLOGI MAKLUMAT, SATELIT & PENGUASAAN CAKRAWALA
7. TEKNOLOGI GELAMBANG BUMI, LAUTAN DAN ANGIN (METAFORA ANALISIS) -dirujuk kepada keupayaan Nabi Sulaiman mengarahkan angin, jin & syaitan2

Sekolah ini dicadangkan penubuhannya adalah bersumber dari kehendak dan tujuan untuk melahirkan satu generasi yang menguasai bidang ILMU secara berfokas.

Yang dimaksudkan 'MENGUASAI BIDANG ILMU SECARA BERFOKAS'; adalah pelajar-pelajar yang dimasukkan secara berkumpulan yang berasingan dengan sukatan pelajaran biasa kerana lebih difokaskan/ditumpukan kepada sukatan pelajarannya sendiri tanpa bergantung kepada sukatan pelajaran sediada tapi tetap dalam silibus yang sama; tetapi mepunyai kepakaran, penguasaan dan kepakaran dalam bidang yang diambilnya melebihi dari keupayaan pelajar-pelajar dari keluaran sekolah biasa atau kerajaan. Sekolah ini melahirkan 'SUPERIOR' yang mempunyai prinsip asas 3B Kementerian Pelajaran Malaysia iaitu BERILMU, BERAMAL DAN BERAKHLAK.

Sekolah yang akan dibina- mengikut fokus disiplin ilmu yang dicadang diatas. Pelajar akan diberikan ilmu berkaitan itu lebih awal daripada tingkatan 1 dengan menjuruskan kepada bidang tersebut.

No comments:

CROWN D'RAJA PERTUBUHAN MQTK QuranSunnahIslam..

........free counters ..............................................................................“and I have come to you with a SIGN FROM YOUR LORD, so fear Allah and OBEY ME! Truly Allah is my Lord and your Lord. Therefore submit to HIM! This is A STRAIGHT PATH" (maryam 19:36)