Tuesday, August 25, 2009

zuriat YM Syed Hussein JamadiKubra ibn Syeikh Ahmad Jalal

"Sesiapa yang menentang AhlulBait bererti Kekafiran" ......
Whoever, opposed AhlulBait that means they are kafir.......(Hadith Rasulullah SAW)

Mahu mengenal AhlulBait wajib tahu sejarah AhlulBait dahulu dan adab-adab dengan AhlulBait .
To know AhlulBait, first of all we should  know the history of  AhlulBait  and  their custom
(sila rujuk Kitab Keutamaan Keluarga Rasullulah SAW keluaran Klang Book Store. Sdn. Bhd.)
(Pls refer to the book of the importyance of Rasulullah s.a.w. family published by Klang Bookstore. Sdn. Bhd.)

Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.
The Malay’s king is Ahlulbait. To know AhlulBait you should know the Malay’s king and to know the Malay’s king we should first know the Malays.

Raja-Raja Melayu adalah AhlulBait (zuriat Rasulullah SAW) yang berbeza dengan 'keturunan' lain kerana mereka tidak boleh memakan wang zakat, sedekah atau apa-apa pemberian kecuali ditukarkan niatnya kepada 'HADIAH'. Apabila AhlulBait yang menjadi Raja (Penaung-Payung Negara), Insyaallah maka akan aman sentosalah negeri itu. Tidak ada bala bencana seperti Tsunami, penyakit berjangkit seperti Chikigunya, selsema Babi atau sebagainya selagi Raja itu masih berpegang pada prinsip-prinsip AhlulBait sentiasa berpegang dengan AlQuran dan menjadi pemerentah yang adil dan bertaqwa kepada Allah.

Malay’s king is ahlulBait (the ancestors from Rasulullaqh s.a.w.) which is different from any other descendent because they could not received any of the zakat’s money, alms or any other donation  except they change their wish or intention to ‘GIFTS’. When AhlulBait became the King (under the country’s shelter) InsyaAllah, the country will be in good condition, peaceful and harmony. No disasters, such as tsunami, spreading diseases, such as chikigunya, H1N1 or others till the King still using the  AhlulBait principles that is they still using Al Quran and govern the country in good justice and taqwa to Allah.

Firman Allah:

"Sesungguhnya Allah telah memilih Adam, Nuh, keluarga Ibrahim (AHLULBAIT) dan keluarga Imran MELEBIHI di atas orang-orang di dalam alam; Mereka itu SATU KETURUNAN (Ahluilbait), setengahnya anak dari yang lain: dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui."(alImran 3:33-34)
God did choose Adam and Noah, the family of  Abraham(AhlulBait), and the family of ‘Imran above all people. Offspring, one of the other; and god heareth and knoweth all things. (Ali Imran verse 33-34)

Kemudian Kami 'wahyu'-kan kepada kamu:"Ikutlah agama Ibrahim, sesungguhnya ia bukan daripada orang-orang yang musyrik." (an Nahl 16:123)
Thus have We placed leaders in every town, its wicked men, to plot (burrow) therein; but they only plot against their own souls, and they perceive it not. (An nahl verse 123)

AhlulBAit Nusantara adalah berasal dari titihan zuriat Yang Mulia iaitu Syed Hussein JamadiKubra ibni Syeikh Ahmad Jalal dari Kesultanan Deccan (selatan India) (titihan dari syaidina Hussein as bi Ali KWJ), yang belayar ke Tanah Melayu (timur) sebagai 'misi dakwah pada sekitar 1300M, yang mana di masa itu , di sebelah barat, Salahuddin AlAyubi (khalifahtul'mukmin) sedang berusaha menakluk Palastine dari tangan Yahudi.

YM Syed Hussein JamadilKubra belayar bersama dengan enam orang adik-beradiknya yang lain dan tujuh orang lagi ditinggalkan di bumi kelahirannya, Deccan, kerana YM Syed Hussein JamadilKubra mempunyai 14 orang adik-beradik.Beliau merupaknan abang yang sulong dan kerana itulah keturunannya diberi dengan pangkal nama 'LONG' pada eranya yang bererti 'SULONG' atau anak yang sulong.
YM Syed Hussein JamadilKubra juga dikenali dengan nama 'WALI TUJUH' di kalangan masyarakat Kelantan dan Nusantara sampai sekarang ini.Daripada titihan bagindalah lahirnya zuriat keturunan Kesultanan AhlulBait Nusantara atau 'Raja-Raja Melayu'.

Sebelum sempat mendarat di bumi berkat Tanah Melayu, YM. Syed Hussein JamadilKubra dan saudara-saudaranya telah diuji oleh Allah dengan satu ujian yang besar sehingga kapal yang mereka naiki hampir 'KARAM' di laut sehingga YM baginda Syed Hussein JamadilKubra hampir-hampir berputus asa dan beliau bersungguh-sungguh berdoa supaya diselamatkan dari bencana itu dengan berikrar akan mendirikan sebuah 'rumah Allah' (masjid)jika mereka terselamat dari bencana karam itu.

Alhamdulillah, diizinkan Allah, secara tiba-tiba terjadilah 'Karamah WaliAllah' iaitu doanya telah makbul (rujuk buku Penghantar Ilmu Tarekat &; Tasauf karangan Prof. Abu Bakar Adtjeh)iaitu telah datang pertolongan Allah (Nasrum'minallah) berupa sekawan 'ikan kekacang' @ kekacang fish', telah datang menolong dengan menyumbat diri masing-masing pada tempat yang terdapat lubang-lubang air di kapal itu. Manakala sekawan yang lain telah menolak kapal itu sehingga selamat sampai ke daratan iaitu di Kampung Laut, Tumpat, Kelantan.

Apabila selamat dari bencana itu, YM Syed Hussein JamadilKubra terus sujud syukur dan bersembahyang dua rakaat bersama-sama yang lain.

Fenomena ini menjadi satu 'keganjilan' pada penduduk setempat yang datang menolong kerana di masa itu penduduk di situ masih beragama Hindu dan Budhha yang belum mengenal agama Islam lagi.
Dalam keadaan itu, tiba-tiba satu lagi 'petunjuk' dari Allah datang apabila seekor Tupai Putih melompat di hadapan baginda YM Syed Hussein JamadilKubra dan terus menuju ke serumpun pohon buluh 'Betong' yang berada tidak jauh dari angkatan YM Syed Hussein JamadilKubra berehat. Tupai putih itu lalu memakan 'umbut' pokok buluh Betong itu dan berlalu dengan kenyangnya.

Memandangkan angkatan YM Syed Hussein JamadilKubra memang dalam keadaan lapar dan dahaga selepai diamuk badai di lautan, maka berkeinginanlah lanta bagi YM Syed Hussein JamadilKubra untuk mencuba apa yang dimakan oleh Tupai putih itu lantaran laparnya.

Ekoran dari peristiwa ikan Kekacang dan rebung buluh Betong itu,YM Syed Hussein JamadilKubra telah bersumpah dan mewasiatkan anak-cucu dari zuriat keturunanya supaya tidak boleh lagi memakan 'ikan Kekacang' dan rebung buluh Betong.

Sesiapa yang melanggar pantang itu, biasanya akan terkena penyakit kulit, gatal-gatal atau hilang ingatan. Sengaja YM Syed Hussein JamadilKubra mewasiatkan dua perkara itu supaya dapat dikenal akan keturunanya dan supaya anak-cucunya sentiasa berkeadaan berhati-hati di dalam sesuatu perkara dan jangan bermain-main dengan 'WASIAT' atau amanah. bagai tanda menghormati dan menghargai 'pertolongan' yang telah diberi oleh Allah melaui ikan kekacang dan rebung buluh Betong itu.Realiti daripada peristiwa 'Karam Di Laut' itu, maka telah terdirinya Lagenda Masjid Kampung Laut yang pertama; yang kemudiannya dipindahkan oleh kerajaan ke Nilam Puri, Kota Bharu sehingga sekarang ini.

Setelah siap dibina masjid Kg. Laut, maka Syed Hussein bersma tujuh saydaranya belayar mudik ke hulu sungai sehingga bertemu dengan sebuah bukit yang dip[anggil 'Bukit Panau'. Setelah mudik di muka kuala sungai (sungai Kelantan), maka Syed Hussein dan rombongannya mula mendaki Bukit Panau itu sehinggalah sampai ke puncaknya pada waktu hampir maghrib. Kemudian dari maghrib Syed Hussein JamadilKubra mula beribadat secara 'Suluk' (ritual keagamaan) sehinggalah pada waktu hampir dinihari, tiba-tiba bumi jadi bergoyang, angin bertiup kencang dan terasa ada sesuatu yang bakal terjadi. Subhanallah! Dengan kebesaran Allah sekali lagi Allah menunjukkan 'kekeramatan' wali-walinya.

Bumi yang malamnya gelap tiba-tiba bercahaya dengan satu kilauan yang pelik dan menakjubkan. Hal ini menuimbulkan kegemparan penduduk setempat, lalu mereka beramai-ramai mendaki Bukit Panau untuk melihat apa yang berlaku. Dalam keadaan aneh, pelik, bingung dan cuba untuk tahu; Penduduk setempat tiba-tiba menjadi lebih terkejut apabila hampir sampai ke puncak bukit apabila satu lagi dentuman yang amat kuat seolah-olah 'petir' yang cahayanya adalah putih berkilau dan memancar terus dari angkatan YM Syed Hussein JamadilKubra menuju ke langit dan membentuk satu imej seolah-olah 'Tudung Saji'.Dari mulut penduduk setempatlah keluarnya perkataan 'KILAT..KILATAN' sehingga menjadi KELANTAN sampai sekarang ini.


Selepas peristiwa cahaya 'Tudung Saji' itu, YM Syed Hussein JamadilKubra telah meninggalkan enam orang saudaranya di Bukit Panau itu untuk menjaga 'keberkatan negeri Kelantan' yang baru 'disucikan' oleh YM Syed Hussein JamadilKubra supaya menjadi negeri yang berkat, aman dan berdaulat.

Kemudian beliau dan beberapa orang lain telah belayar ke Champa dan kemudiannya berkahwin dengan empat orang puteri Raja Champa yang mana keempat orang puteri raja itu telah melahirkan empat dinasti kesultanan AhlulBait yang utama di Nusantara ini iaitu kesultanan Pattani-Kelantan, kesultanan Mindanao, kesultanan Brunei (Borneo) dan kesultanan Demak (wali songo).
Beliau kemudian wafat di Kalimantan dan dimakamkan di sana.Daripada beliaulah lahirnya titihan keturunan Raja-Raja Melayu di Nusantara ini. Manakala adiknya yang ketiga iaitu Syeikh Thanauddin atau dikenali sebagai 'Sang AdiPutera' merupakan guru kepada Hang Tuah yang tersebut di dalam sejarah itu.

()Sila rujuk Perpustakaan Awam Kelantan.

20 comments:

lloni said...

ini adalah salah satu pandanagn atau cerita perihal beliau. tetapi berkenaan buluh betong itu terdapat pelbagai cerita terutama dari kerabat jembal. walau apapun perihal wali ini adalah misteri...

lloni said...

ini adalah salah satu pandanagn atau cerita perihal beliau. tetapi berkenaan buluh betong itu terdapat pelbagai cerita terutama dari kerabat jembal. walau apapun perihal wali ini adalah misteri...

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

lloni said...

ini adalah salah satu pandanagn atau cerita perihal beliau. tetapi berkenaan buluh betong itu terdapat pelbagai cerita terutama dari kerabat jembal. walau apapun perihal wali ini adalah misteri...

Kisah ini adalah kisah kebenaran yang mana terdapat dalam simpanan keturunan kami percaya atau tidak terpulang...namun dalam hal perkara berkaitan kewalian dan sebagainay itu Hanaya Allah yang menentukan
prht

lloni said...

Adik-beradik Saiyid Jamaluddin al-Husein al-Kubra menurut satu buku ialah: 1. Jamaluddin al-Husein. 2. Muhyiddin Syah 3. Alauddin Abdullah. 4. Amir Syah Jalal. 5. Alwi Qutub Khan. 6. Hasanuddin. 7. Qadir Binahsan. 8. Ali Azamat Syihabuddin Umar Khan (dalam Sejarah Ringkas Wali Songo , hlm. 36). 9. Syeikh Wan Muhammad Arifin Syah @Tok Kelupang 10. Syeikh Wan Muhammad Samman Syah al-Fathani @ Syeikh Wan Tsanauddin al-Fathani dan 11. Wan Nik al-Fathani (Nombor 9, 10 dan 11 dari dokumen dan cerita orang tua-tua di Patani).

Beliau juga dikenal sebagai Sheikh Jamaluddin Akhbar @ Sheikh Mulana Akhbar. Pelbagai pendapat mengatakan bahawa beliau wafat di Wajo, Makasar. Sementara itu riwayat turun-temurun kaum Sufi di Jawa Barat menyebutkan Syekh Maulana Akbar wafat dan dimakamkan di Cirebon.

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

Masaalah sebenarnya ialah,
mari kita sama-sama mencari bukti dimadrasah kami, kita sama-sama duduk semeja berinteraksi sambil menghadap kitab-kitab yang ada ditangan kami agar bisa dicermati dan dihalusi isi kandungannya dan seeloknya kita jangan hanya mendengar dari cerita-cerita dari berita-berita yang hanya; 'ada dengar' dikisahkan, dari buku atau kitab yang didengar dan sebagainya. Kerana tanpa kita membaca kesemua kitab kita tidak akan dapat merungkai akan kesudah ceritanya.

InsyaAllah

lloni said...

apa-apa yg saya bagi feedback ialah cuba kaitkan apa yg ditulis dalam 'artikel' atau tulisan di atas.Jadi apa yg dinyatakan dlm tulisan di atas adalah bukan mutlak. Sebab itu saya nyatakan dari awal ianya misteri...

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

alhamdulillah,
sememangnya ianya misteri samaada ianya benar atau pun tidak wallahua'lam.

Namum dalam pencarian ..kita perlu mencari khazannah yang tersimpan walau dimana saja yang boleh memberikan serba sedikit kaitan terutama kaitan yang membawa kepada asal usul keturunan kepada yang berminat. bukan dari pihak kami saja tapi kepada sesiapa saja yang berminat untuk mencari asal keturunan sangat digalakkan.

Ini kerana kebanyakan umat manusia tidak dapa t mengenal atau mengetahui akan asal usul mereka sehingga akhirnya mereka tidak dapat memberikan penjelasan walau hanya satu generasi saja pun mereka sudah tidak dapat merungkainya.

Pihak kami atas daya usaha bersama telah cuba mencari harta khazannah ini dalam beberapa tahun ini bagi meneruskan warisdn dari datok nenek kami yang selama ini terabai.

Alhamdulillah, dari perpustakaan ke perpustakaan kami masuki kami cari dan selidiki sehingga kami temui apa yang kami cari selama ini. Mujurlah apa yang kami cari tidak jauh hanya satu generasi dan masih belum terlewat untuk kami rujuik kerana orang tua-tua kami masih boleh menceritakan kesahihannya serta disokong oleh beberapa kitab dan buku yang ditulis oleh mereka. malah saya sendiri sempat bersama datok kami iaitu Allahyarham Tok Kadok yang telah diakui kebenarannya. oleh kerajaan Negeri Kelantan.

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

YM Syed Hussein JamadilKubra AlAkhbar Nusantara adalah misteri sebagaimana fahaman cik IIoni itu adalah sangkaan semata-mata: Firman Allah:"Binasalah sesiapa yang mengeluarkan pendapat dengan mengagak-agak." (alquran)

sebenarnya YM Syed Hussein JamadilKubra adalah sejarah dan sejarah itu tersimpan pada zuriat asalnya yang SIQAH dan tidak terputus salasilahnya. Sejarah itu tersimpan sebagai WASIAT SULIT kerana faktor Penjajahan dan peperangan terutama dengan kerajaan SIAM dan BELANDA di Tanah Jawa.Dahulunya sebelum KELANTAN diberi nama oleh Baginda Syed Hussein, empayar Kelantan adalah luas merangkumi Sumatera (Raja Kemas Jiwa + Puteri Radin Galoh-Majapahit II), Kelantan-Champa (Empayar Cermin)& Langkasuka (utara-Merong Mahawangsa). Manakala dari bahagian Johor-Riau majoritinya adalah Ahlulbait dari titihan YM saidina HASSAN rd. wl'alm

lloni said...

Yang menjadi titihan ini terlalu ramai, tok kadok hanya sebahagian dari jurai kecil sahaja. jadi tidak menjadi peliklah kalau larangan memakan ikan kekacang itu menjadi larangan keturunan kebanyakan orang di kelantan.Yg menjadi masalah golongan ini ialah masing2 ingin menunjuk bahawa keturunan merekalah yg lebih. padahal mereka tidak ketahui bahawa mereka dari umbi yg sama.akibatnya ujudlah perlumbaan keluarga dan sikap riak.pada hal bukan itu yang dimahukan oleh induk tok nenek mereka. sebaliknya hubungan silaturrahim diutamakan.tak ramai yg ketahui dan berpegang amanah keluarga.

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

Bukan menunjuk pandai.. dah memang tak serupa pun.. kata sama tapi tak sama.. guna Quran berbeza.. selain dari baka kami(kami tau laa!, group lain tak mengajar Quran Qadim iaitu berkata-kata dgn Allah kerana kami yang diperintahkan/wasiat mengajarkannya bukan diajari..

Firman Allah: "Kamu yang TERTINGGI' jika kamu orang BERIMAN (Percaya pada Quran)..

Percaya/beriman tu macamana? dan wama'imaa'muka- mana IMAN kamu?

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

Lagipun Raja Long Gaffar yang membunuh Raja Long Pandak dari kerajaan JEMBAL... itu sejarah.. kena hati-hati.. versi Long Gaffar (MQTK) tak sama versi Raja Jembal.. dulu bermusuh.. toknenek kami pesan..

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

Dan TokKadok itulah Raja Pattani yang hilang dalam sejarah tu... sorri.. kami tahu sebab kami anak cucunya.. hok lain tu waris2 laa..

firman Allah:
"Betapa banyak golongan yang sedikit mengalahkan golongan yang banyak"

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

Kalau kami tanya kamu apa itu Quran Qadim dan cara gunannya, grenti kamu tak tahu Iloni.. dan tak tahu takper.. tapi tak mahu terima itu keturunan anak zina (Long Pandak), kerana itu Long Gaffar bunuh..

lloni said...

jangan takbur dgn keturunan..jangan riak dengan kisah silam..dan kamu tidak tahu siapa saya dari keturunan mana..walhal saya sudah mengatakan sebelumnya bahawa tok nenek adalah dari induk yg sama..tak payahlah nak mendabik dgn ilmu yg sedikit itu..tidak ada lebihnya sesuatu manusia itu melainkan dengan amal taqwanya..Allah tidak pandang kamu itu anak dan keturunan siapa tapi Allah tengok apa yg ada dalam hati kamu dan apa yg kamu buat.

p/s : walaupun saya ini anak cucu Datuk Syed Kuning tapi tak mahu saya memperbesar-besarkan kerana itu adalah rahsia.

Bobspek Rockers alKubra said...

Dialah Allah Tuhanku dan aku tidak pernah syirik kepadanya.

Alhamdulillah, kalau betul anda dari Syed Kuning Kelantan.. kenapa kamu perlu berahsia di kala kerabatmu sekarang tengah dok kalut nak sebarkan kitab2 rahsia Toknenek demi mengelakkkan dari terkena penyakit bala musibah angkara anak rakyat tidak tahu isi kitab.. mereka membawa haluan masing2 dan orang seumpama anda khayal semata. Dalam dunia ilusi anda.. Rahsia kononnya! mana sunnah kamu?? sedangkan Rasul contoh terpuji terpaksa keluar ke tengah masyarakat dan berseru: 'TAkutlah kamu kepada Allah dan ikutlah akau, maka mereka menmhjadi dua pihak yagh berbalah. Dan itulah sunnahtullah.. kalau anda benar dari darah Syed Kuning, maka apa hubungan darah anatara Datuk Syed Kubing dengan Datuk Syed kadok Kelantan. Tak benar jawapannya maka kamu tersalah masuk forum.. kamu tak kenal lerluhur moyang kamu. Sejarahnya dengan kami.
"..Ikutlah bersama kami"

Kenapa kamu mahu berahsia.. hanya syaitan yang berahsia dan tersembunyi.. tetapi menghasut dari kejauhan..

fadilahh muntuyub as lloni!! Dialah Allah yang menciptakan aku dan sentiasa memberi petunjuk hidayah padaku. Kerana kamu kononnya tidak mahu masohor, baik dan nak tunjuk baik, maka kamu biarkan anak rakyat jahil murakkab, buta kayu macam kamu dan akhirnya aku dan orang-orang tua aku yang juga kena mengubat/bagi penawar/solat hajat/letihb huooo.. basa puok Jine nie.. apabila gang kamu ditimpa 'TULOH'... tunggulah kita di pihak yang sama-sama menunggu. Dan tiada kewajipan aku hanya menyampaikan dan bukannya Pengawas bagi kamu"

Bobspek Rockers alKubra said...

Dengki kerana takut orang lebih baik dari dia dan merasakan dirinya dah jadi pilihan Allah sedang , "Tidak ada HAK MEMILIH BAGI SESIAPA PUN MELAINKAN PILIHAN ALLAH.. MasyaAllah.. ;lu faham Quran ker Bro..?? Kesian warith ambo Tok Syed kuning.. huu

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

agree bro Bobspek alKubra. ,
firman Allah: "Nescaya aku jadikan KESAMARAN sebagaimana mereka itu membuat-buat KKESAMARAN(ragu-ragu)"

Anonymous said...

Bobspek alKubra.. m/kasih yer mas.. kongsi yer..

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi said...

lloni,
Dan itulah sunnahtullah.. kalau anda benar dari darah Syed Kuning, maka apa hubungan darah anatara Tok Syed Kuning dengan Datuk Syed Kadok Kelantan?

Tak benar jawapannya maka kamu tersalah masuk forum bro!! kamu tak kenal leluhur moyang kamu. Sejarahnya ada dengan kami. Apapun.. baru-baru ini, ada kerabat terdkat datang berbai'ah dengan kami di Ketereh.. mengaku waris lak!! huu.. apa nama Putra Syed Kuning. Ore Ketereh.. ada crown Kerabat kat kereta dia... Baaiah jugokk... ngaku jugokk.. kami kenal lerr,., kalau yang menentang tue.. grenti tak kenal kami atau .. DENGKI ler tuuu..

Ingat.. Tok Syed Kuning TIDAK akan sesekali DERHAKA pada Datuk Syed Kadok.. ingat tu.. itu prinsip!! dan itu WASIAT WARISAN..!! InsyaAllah..

YM NIK SAIDINAL UMAR CHE SOLAHUDDIN said...

Yusnaidi Yusoff
Kalau ita anak beranak Syed Kuning....apa salahnya kita pergi mengenali dan menghormati dan merendah kan diri kepada golongan tua-tua yang juga bertaraf bapa saudara dan guru-guru kepada beliau itu yang masih ada...?? (D1-MQTK yang arah kami dedahkan kitab mereka di FB).

Hebat sangatkah ita hingga sukar nak merendahkan diri kepada mereka di dunia ini...?? Apa kata kalau mereka itu ahli husnul khotimah dan kita pula berhajat kepada doa mereka sebagaimana pesanan RAsulullah SAW takutilah kamiu akan firasat orang mukmin, kerana ianya lebih menghampiri kebenaran. Yang dok dekat atau makan sekalipun Nabi kata boleh dapat tumpang payung rahmat/doa dia di Mahsyar kelak.(kalau tak berhajat, jangan sekat orang lain yang berhajat. Jangan anggap semua orang alim warak wali abdal macam anda..!!)

Kenapa hanya kami kena susah payah kena dedahkan segala kitab nenek moyang yang amat diperlukan seluruh umat Islam ini..??

(Nota : Kedatangna Imam Mahadi adalah untuk memenggal leher sehingga tiada seoragpun MUNAFIQ di muka bumi ini. Bukan untuk hapuskan kafir laknatullah yahudi, buddha hindu, nasrani. Munafiq itu maknanya yang dah Islam sebagaina anda dan kami).

OK YM. NIK(S/U MQTK), PIHAK ISTANA/KDN IZIN S/U SOAL SELURUH RAKYAT MALAYSIA YANG MENGAKU ISLAM DAN MENGIKUT RAJA MELAYU ;

Apa bukti dan dalil dari sisi Allah dan RasulNya bahawa anda bukan seorang munafiq yang layak kami DOAKAN DAN solati jenazahnya mengikut hukum Al-Quran..??

Yang boleh buktikan, sila daftar MQTK macam kami jugak. Kita bersahabat dunia akhirat macam yang dah ramai diterima itu.

(Yang sahih Hajaral Aswad dan Ka'abah pun dah tolak....MQTK akan bantu jugak..err...tapi faham2 laa..)

Yang sekat raja Nazrin di perak tu dah dapat ditangkap 2 hari lepas...budak bidor perak...muka ada tahi lalat seperti dalam gambar KDN - dah sahih, dia mengaku..!SRP gred 40!)

CROWN D'RAJA PERTUBUHAN MQTK QuranSunnahIslam..

........free counters ..............................................................................“and I have come to you with a SIGN FROM YOUR LORD, so fear Allah and OBEY ME! Truly Allah is my Lord and your Lord. Therefore submit to HIM! This is A STRAIGHT PATH" (maryam 19:36)