Wednesday, June 29, 2011

HUDUD KELANTAN 1756M-1909M

HUDUD KELANTAN 1756M-1909M

22 Kitab muktabar Istana Bani Hasyim Pattani mula diajar semuala di Limbat oleh Tok Baruh, seorang yang arif ilmu tasauf dan semua kitab muktabar para pejuang dan Wali Allah itu. Long Gaffar akhirnya dikahwuinkan dengan merua Raja Biru, iaitu Datuk Syed Kadok yang bermastautin di Kadok dan terkenal memelihara Gajah di mana semua Gajah kegunaan Sultan/Istana Kelantan di bawah bidangkuasanya(kalau sekarang ibarat dia bagi sewa mercedez kepada Istana laa).
1764M USA merdeka dari British dengan bantuan Freemason  (semua 6 orang presiden USA terawal disahkan anggota freemason oleh nenek moyang Istana Kelantan dan direkod oleh Datuk Bentara Kanan (Syed Nik Alwi - moyang sepupu datuk kepada Nik Mahmud atau Datuk Perdana dan sekarang cucu cicitnya ramai di Bagan, dan Rantau Panjang, D8-MQTK adalah dari titihan ini, penjaga kubur arwah di Tumpat) setelah George Washington menang perang 13 wilayah jajahan British, dan beliau dilantik Presiden Pertama USA dan berperang dengan British. Long Gaffar & Long Yunus menguasai 100% Istana Kelantan.

Sistem Hudud dilaksana apabila kitab Munyatul Mushalli karangan Wali Abdal di Masjdil Haram yang juga sahabatnya iaitu Syeikh Daud Al-Fathoni sampai ke Istana Kelantan pada 1757M untuk seluruh anak Melayu di bawah payung dan naungan Raja Bani Hasyim yang adil lagi penuh karamah(Wali-Wali Allah - telah dilatih oleh datukanda arwah Tok Limbat/Long Gaffar semua Ilmu Istana Pattani kepada Long Yunus di Pondok Jeram dan Limbat, sebelum mengahwinkan baginda dengan Puteri Sultan Terengganu). Pemberontakan dari kerabat Long Pandak mewujudkan siri perang kecil dalaman Quraisy sesama kerabat Bani Hasyim ini kerana ianya melibatkan Tanah satu negeri dan Long Gaffar - Long Yunus dianggap perampas hak mereka hingga jadi miskin papa.
(Nota PKLGK : Dengan tertubuhnya Long Gaffar, mereka kembali bersatu. Penempatan dan tempat operasi mereka di Sukirin yang juga tempat persidangan para VIP Parti Komunis Malaya (PKM) seperti Rashid Maideen, Syamsiah Fakeh, Chin Peng dan lain-lain dalam tanah seluas 100 ekar di Selatan Thai itu juga kekal milik mereka dan dipersetujui oleh pihak Thailand dan diwasiatkan kepada Tok Nebeng Nawi, anak jati Pasir Mas titihan Tok Wali Hasan Lati. Pakatan Melayu penyokong Long Pandak dan berkerjasama dengan PKM untuk lawan Raja melayu berkubur pada 1985 dengan tertubuhnya PKLGK dan Rundingan Baling. Sejak itu ramai yang "Melayu Komunis" diterima kembali ke Malaysia baliik ke kampung asal di Kelantan, manakala para pimpinan tidak diizinkan dan kekal di Sukirin.  Kerabat Long Pandak(Bani Hasyim Kelantan) juga diterima kembali berada dalam PKLGK (Kerabat Istana - Long Gaafar-Long Yunus) walaupun asalnya mereka bersama Rashid Maideen dan Syamsiah Fakeh.

No comments:

CROWN D'RAJA PERTUBUHAN MQTK QuranSunnahIslam..

........free counters ..............................................................................“and I have come to you with a SIGN FROM YOUR LORD, so fear Allah and OBEY ME! Truly Allah is my Lord and your Lord. Therefore submit to HIM! This is A STRAIGHT PATH" (maryam 19:36)